בדק בית – כדי לקנות דירה בהצלחה

ביקורת מבנים ובדק בית הן בדיקה אחת, אך בשפה המקצועית בדק בית זו בדיקה המאתרת ליקויי בניה בדירת מגורים ואילו ביקורת מבנים מאתרת ליקויי בניה במבני תעשייה ועוד.

הכול יודעים עד כמה קשה לקנות דירה לזוגות צעירים, למשפחות, למשפרי דיור ועוד. זוהי הוצאה גבוהה המשולמת לאורך שנים רבות. כדי לא ליפול בפח ולא לקנות חתול בשק חשוב לבצע בדיקת בדק בית כדי לאתר ליקויי בניה.

בדק בית – כדי לקנות דירה בהצלחה

ביקורת מבנים לאיתור ליקויי בנייה

ביקורת מבנים ובדק בית הן בדיקה אחת, אך בשפה המקצועית בדק בית זו בדיקה המאתרת ליקויי בניה בדירת מגורים ואילו ביקורת מבנים מאתרת ליקויי בניה במבני תעשייה ועוד.

בדיקת בדק בית דירה מקבלן חשוב לעשות גם בקניית דירה חדשה. הדירה החדשה נראית נקייה ויפה, אך מי יודע מהם הסודות המסתתרים בתוך הקירות. כדי להיות בטוחים כי המערכות תקינות ואין ליקויי בניה חשוב לבצע בדיקה גם בדירה חדשה.

לבניית דירה חדשה יש שותפים רבים. האדריכל, הקבלן, הפועלים ובעלי מקצוע שונים כמו חשמלאי, נגר, אינסטלאטור ועוד. ליקויי בניה יכולים להיות תוצאה של רשלנות של אחד מבעלי המקצוע או טעויות שלא נגרמו בזדון. לכן בכל קניית דירה חדשה, חנות, מבנה תעשייה או מפעל חשוב לבצע בדיקות כדי לבדוק את תקינות המבנה.

ליקויי בניה יכולים להיות ליקויים שיגרמו נזקים או סכנה לדיירים וגם ליקויים אסתטיים שיפגעו ברמת החיים של הדיירים בבית כמו למשל רטיבות, כתמי עובש, חיפויי קירות נושרים, מרצפות לא ישרות ועוד.

חוק המכר מחייב את הקבלנים לתת אחריות לדירה חדשה, לכל תחום נקבעו מספר שנים של אחריות. בממוצע אחריות הקבלן על דירה חדשה חלה בין שנתיים ועד שבע שנים. ביקורת מבנים מאתרת את הליקויים ומסייעת בידכם לממש את האחריות של הקבלן.

את הבדיקות רצוי לבצע בתום השנה הראשונה. לאחר שנה של שימוש ומגורים בדירה תוכלו אפשר לבדוק את התקינות של כל המערכות בבית ולאתר את כל הליקויים.

בתום בדיקת בדק בית תקבלו חוות דעת מקצועית המפרטת את ליקויי הבניה, את הדרכים לתיקון ואת העלות המשוערת לפי מחירי השוק. חוות הדעת המקצועית תסייע לכם לנהל משא ומתן עם הקבלן ואם יהיה צורך, היא תשמש כהוכחה לתביעה בבית המשפט.

ביקורת מבנים גם בקניית דירה מיד שנייה

כאשר אתם קונים דירה מיד שנייה, אין עליה אחריות. לאחר העברת הבעלות, המוכר לא חייב לכם כלום. לכן חשוב לבצע בדיקת בדק בית לאיתור ליקויי בניה לפני שסוגרים את העסקה של קניית הדירה. לעתים הודות לחוות הדעת המקצועית תוכלו גם להוזיל את מחיר הדירה.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן