מינוי אפוטרופוס – מה החוק קובע?

מינוי אפוטרופוס לאדם משמעו סיוגם של כללים אלה, היות שיש בו משום פגיעה והצרה של האוטונומיה הנתונה לאדם. אין רואים אותו עוד כמי שיכול ורשאי לדאוג לענייניו שלו באופן עצמאי, אלא מפקידים אחר על ענייניו, כולם או חלקם, על מנת להגן על האינטרסים שלו ולהבטיח את טובתו עורכת הדין עופרה זיו כאן כדי להקל עליכם בתהליך מינוי האפוטרופוס.

מינוי אפוטרופוס – מה החוק קובע?

קרדיט: Pixabay

כך קובע סעיף 33(א) לחוק הכשרות:
בית המשפט רשאי למנות אפוטרופוס:
(1) לקטין ששני הוריו מתו או שהוכרזו פסולי-דין או שהאפוטרופסות לקטין נשללה מהם לפי סעיף 27 או הוגבלה לפי סעיף 29 או שהם אינם מסוגלים למלא כלפי הקטין את חובותיהם לפי הפרק השני או שהם נמנעים, ללא סיבה סבירה, מלמלא את חובותיהם האמורות, כולן או מקצתן;
(2) לקטין – בנסיבות האמורות בסעיף 28 או בסעיף 29;
(3) לפסול-דין;
(4) לאדם אחר שאינו יכול, דרך קבע או דרך ארעי, לדאוג לענייניו, כולם או מקצתם, ואין מי שמוסמך ומוכן לדאוג להם במקומו;
(5) לאדם שאין עדיין אפשרות לזהותו;
(6) לעובר.

אפוטרופסות כוללת סוגיות רבות מורכבות ושיקולים שדורשים אחריות, מומחיות ידע ומקצוענות. תפקיד האפוטרופוס מטיל אחריות כבדה לדאוג לכל צורכי חייו של האדם עליו מונה כאפוטרופוס (חסוי) וכן מגביל את חירותו של "החסוי" לקבל החלטות עצמאיות על גופו ועל רכושו. כיום שונה המינוח בחוק ובמקום חסוי נאמר "האדם שזקוק לאפוטרופוס".

 

התמחות משרדינו

משרדנו מתמחה בין היתר במגוון הליכים הנוגעים לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות החל ממינוי אפוטרופוס לגופו ולרכושו של אדם וכלה בביטול מינוי אפוטרופוס שניתנו שלא כדין או שחלף הצורך במינוי כזה. בהזדמנות זו, הינכם מוזמנים לפנות עוד היום למשרד עורכי הדין עופרה זיו ואנו נשמח לסייע לכם בתהליך בצורה הטובה והמקצועית ביותר תוך כדי מתן שירות אמין ואדיב.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן