מרכז גמילה מאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול נוסד עבור אנשים הסובלים מההפרעה חמורה בשימוש באלכוהול. בשפה המקצועית קוראים לזה אלכוהוליזם. מצב המתייחס לאדם אשר אינו מסוגל לשלוט בכמויות האלכוהול שהוא שותה ומתקשה להתנהל בחיים כשהוא לא שותה.

מכוון שאלכוהול הינו חוקי מגיל 18 ומעלה יש נטייה לאנשים לחשוב שהדרך היחידה להתמודד עם אלכוהוליזם היא לשים גבולות וכוח רצון, זאת אומרת שבעצם מכורים בעצם יכולים לטפל בעצמם, מה שהם לא מבינים זה שבעצם אלכוהוליזם נחשבת למחלת מוח שגורמת לשינויים בגוף האדם המקשים ממנו להפסיק את השתייה בכוחות עצמו. קשה להתמודד עם בעיית האלכוהול לבד, לא בשלב הגמילה וגם לא אחר כך. וכן חשוב לא לעבור את זה לבד ולפנות למרכז גמילה מהאלכוהול שהיתרון שם שיש אנשי מקצוע שיאתגרו את המכור לחשיבה שונה וראייה אחרת.  

ההתמכרות לאלכוהול היא מחלה תהליכית, כך עולה ממרכזי גמילה מאלכוהול. בהתחלה השתייה היא נורמטיבית, הרי היא נמצאת בכל מקום בו יש חיי חברה: במסיבות, באירועים משפחתיים, בחגים וכדומה. מאחר והאלכוהול הוא חומר מדכא, השתייה מורידה עכבות עוזרת לשכוח את הצרות. לגבי רבים כך זה נשאר. אבל יש אחרים שמגלים פתאום שהאלכוהול הוא התרופה הטובה ביותר לבעיות שלהם, לחרדות ולתסכול ובעזרת האלכוהול אפשר להשתחרר ולהיות פתאום מישהו אחר. ככול שהשימוש באלכוהול עולה כך יכולת השליטה הולכת ומצטמצמת. השותה מאמץ את האלכוהול כחלק מחילוף החומרים בגוף והגוף מגיב בהתאם. כדי לתפקד הוא מבקש אלכוהול וכשאין אלכוהול הגוף מתמרד.

כיצד ניתן לזהות התמכרות לאלכוהול?

צריכת כמויות גדולות של אלכוהול כל יום.

שימוש באלכוהול באופן תדיר במצבים של דיכאון, תסכול, חרדות וכדומה.

פגיעה בזיכרון ומצבים של ערפול לאחר שתייה.

הסתרת הרגלי השתייה מאנשים קרובים.

ירידה ברמת התפקוד היום יומי וחוסר עניין בתחביבים ופעילויות שונות.

אלימות מילולית ופיזית ו/או תחושת עוינות כלפי חברים ובני משפחה

במידה סימנים אלו מופיעים (ולו גם אחדים מהם), מומלץ לפנות לייעוץ במרכז גמילה מאלכוהול "רנסאנס – ויקטוריה" זו הבחירה הטובה עבור מי שרוצה לקבל עזרה מקצועית לכל אורך הדרך. אתה לא חייב להיגמל לבד. ליצירת קשר חייג עוד היום 1-800-205-077

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן